- OTWARCIE PROGRAMU (ikony na pulpicie)
Aplikacja Ramzes zawiera pakiet modułów wspomagających działanie firmy, z których za darmo możecie Państwo korzystać w 2011 z Faktury i PKPiR. Dlatego po jej zainstalowaniu na pulpicie tworzą się ikony modułów:
|
Administratora |
|
Faktury |
|
PKPiR |
Uruchamia się je tak samo, jak inne aplikacje Windowsowe (czyli np. dwukrotne kliknięcie myszką na ikonę). Bez względu na wybór wykorzystanej ikony ścieżka uruchomienia programu po raz pierwszy jest taka sama.
- DODANIE FIRMY
Przy pierwszym uruchomieniu programu należy założyć firmę, która będzie obsługiwana w programie. W tym celu należy użyć przycisku "Dodaj" lub skrótu klawiszowego: ALT + D.
|
|
Zapis wprowadzonych danych i utworzenie bazy dla firmy następuje po wybraniu klawisza F12 lub przycisku "Zapisz". Wybór przycisku "Wyjście" lub klawisza "Esc" pozwala na rezygnację z dodania firmy.
Pozostałe dane dotyczące firmy, takie jak np. NIP czy nr rachunku bankowego, należy wprowadzić wybierając "Menu programu | Ustawienia Parametry firmy".
|
Przypominamy, że w programach Faktura i PKPiR dołączonych do Dziennika Gazety Prawnej można prowadzić 1 firmą na 1 stanowisku roboczym.
|
- ZALOGOWANIE I POTWIERDZENIE DATY
Kolejnym krokiem jest logowanie do systemu, podczas którego należy potwierdzić wybór operatora Admin z pustym hasłem.
|
|
|
Po zalogowaniu do systemu, należy potwierdzić aktualną datę systemową. Po jej zapisaniu i kilku chwilach potrzebnych na otwarcie baz danych firmy, na ekranie wyświetli się główne okno programu.
|
- URUCHOMIENIE PROGRAMU
Wyboru programu dokonuje się spośród ikon na górnej belce Administratora lub z menu Pogramy.
- POBRANIE NAJNOWSZEJ MODYFIKACJI
Przy pierwszym uruchomieniu programu system wyświetla komunikat zawierający informacje na temat warunków korzystania z darmowych programów. Ponadto zachęcamy Państwa do wypełnienia formularza użytkownika (skutkującego przyznaniem bonusów) oraz do pobrania najnowszej wersji programu.
Przycisk
uruchamia procedurę pobierania modyfikacji z internetu (wymaga połączenia z siecią).
- REJESTRACJA PROGRAMU
|
W odpowiedzi na formularz użytkownika, dostarczymy imienną Licencję i Gwarancji. Kody aktywacyjne zawarte na Licencji należy wprowadzić do używanych programów.
W tym celu należy wejść do używanego programu, w menu "Opcje systemu / Rejestracja programu" i uzupełnić pola:
- Hasło
- Nazwę firmy (w pole Właściciel)
- Nr licencji (w pole Licencja Nr)
- Nr klienta (w pole Nr w bazie)
- Wersję
|