facebook youtube twitter Google+
Nie jesteś jeszcze zalogowany!    
images/sample/topbanner4.png

VAT OD 1.1.2014 ROKU – PODSTAWA OPODATKOWANIA – ZASADY DOKUMENTOWANIA WDT.

powrót
(13.05.2014)

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów korzysta ze stawki VAT 0% m.in. pod warunkiem, że jest właściwie udokumentowana.

 

W przypadku transportu własnego dostawcy lub nabywcy dokumentami, o których mowa są:

a)    Specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku,

b)    Pełne dane dostawcy (nazwa, adres siedziby) oraz takie same dane nabywcy,

c)    Adres, pod który są przewożone towary w przypadku, gdy jest to inny adres niż adres zamieszkania lub prowadzenia działalności nabywcy,

d)    Określenie towarów i ich ilości,

e)    Potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca z lit. b) lub c) znajdującego się na terenie kraju członkowskiego UE innym niż Polska,

f)    Rodzaj oraz numer rejestracyjny środka transportu, którym są wywożone towar, lub numer lotu w przypadku transportu lotniczego.

 

Jeżeli dokumenty, o których mowa powyżej nie potwierdzają jednoznacznie dostarczenia towaru do nabywcy, dowodami dokonania dostawy wewnątrzwspólnotowej mogą być również inne dokumenty, w szczególności: korespondencja handlowa w tym zamówienie towaru, ubezpieczenie, potwierdzenie zapłaty za towar, dowód potwierdzający przyjęcie przez nabywcę towaru na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego UE (np. oświadczenie klienta o przyjęciu towarów).

 

UWAGA: Posiadanie dokumentów podstawowych, tj. specyfikacji sztuk ładunku oraz dokumentu zawierającego dane z lit. b)-f) powyżej, jest w każdym przypadku obligatoryjne. Dokumenty dodatkowe, omówione w poprzednim akapicie, są dowodami wykonania WDT tylko wówczas, jeśli te pierwsze dokumenty nie potwierdzają jednoznacznie dokonania dostawy towaru do nabywcy; innymi słowy, gdy są z różnych względów niewystarczające, nie dają pewności czy, kiedy i jaki towar został dostarczony, ale istnieją. Brak choćby jednego z tych dokumentów uniemożliwia stosowanie stawki 0% dla danej dostawy niezależnie od tego jak przekonywujące byłyby inne posiadane przez dostawcę dokumenty (korespondencja, oświadczenia, inne).

 

 

 

Zamieszczone materiały nie stanowią opinii prawnej ani podatkowej. Informacje w niej zawarte mają charakter ogólny, często uproszczony i nie odnoszą się do konkretnych stanów faktycznych. Przed podjęciem decyzji w konkretnej sprawie zalecane jest przeanalizowanie tekstów obowiązujących ustaw lub zasięgnięcie rady Kancelarii Doradztwa Podatkowego.    


Materiał dostarczony przez:
Mateusz Kaczmarek,
Doradca podatkowy nr 10691
,
http://www.kancelariakaczmarek.pl
logo

Ramzes-OnLine
Czy wiesz, że ...

drukuj do góry


TYTUŁ OKNA





Czytam dane, proszę czekać...
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki dostępu lub przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce.
x