facebook youtube twitter Google+
Nie jesteś jeszcze zalogowany!    
images/sample/topbanner4.png

WSA wyjaśnił jedną z wątpliwości związanych z narzędziem marketingowym zwanym „sprzedażą premiową” (wyrok z dnia 4.07.2013, sygn. akt.: III SA/Wa 381/13)

powrót
(21.08.2013)

 Sprzedaż premiowa jest bardzo dobrym narzędziem marketingowym, gdyż korzysta ze zwolnienia z podatku PIT i to aż do kwoty 760 zł. Problem polega na tym, że ustawodawca nie zdefiniował czym owa sprzedaż premiowa jest, w związku z czym na tym tle często dochodzi do sporów pomiędzy podatnikami a fiskusem. Generalnie, powszechnie przyjmuje się, że chodzi o akcje marketingowe, polegające na zaoferowaniu każdemu, kto kupi określony produkt lub usługę, otrzymanie dodatkowo atrakcyjnego prezentu. Od takiego prezentu nabywca nie musi płacić PIT, a organizator akcji nie musi sporządzać i wysyłać nabywcy i urzędowi skarbowemu PITa-8C, jak to ma miejsce w przypadku większości innych gratisów o wartości pow. 200 zł..

Jednym ze źródeł sporów było kwestia osoby organizatora. Wielu podatników, z różnych powodów, zlecało prowadzenie swojej akcji marketingowej profesjonalnej firmie świadczącej takie usług, np. agencji reklamowej, która zajmowała się całą logistyką związaną z przyznawaniem i dystrybucją nagród, regulaminami akcji, itp.  Zdaniem fiskusa, zlecenie prowadzenia akcji podmiotowi trzeciemu odbiera jej przymiot sprzedaży premiowej, o której można mówić wyłącznie w przypadku, gdy podatnik w całości organizuje akcję samodzielnie. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uznał stanowisko fiskusa za pozbawione podstaw prawnych i nakazał Ministrowi Finansów dokonanie zmiany interpretacji podatkowej, o którą wystąpił podatnik. 

 

Zamieszczone materiały nie stanowią opinii prawnej ani podatkowej. Informacje w niej zawarte mają charakter ogólny, często uproszczony i nie odnoszą się do konkretnych stanów faktycznych. Przed podjęciem decyzji w konkretnej sprawie zalecane jest przeanalizowanie tekstów obowiązujących ustaw lub zasięgnięcie rady Kancelarii Doradztwa Podatkowego.


Materiał dostarczony przez:
Mateusz Kaczmarek,
Doradca podatkowy nr 10691
,
http://www.kancelariakaczmarek.pl
logo

Ramzes-OnLine
Czy wiesz, że ...

drukuj do góry


TYTUŁ OKNA





Czytam dane, proszę czekać...
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki dostępu lub przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce.
x