facebook youtube twitter Google+
Nie jesteś jeszcze zalogowany!    
img_topbaner/topbanner5.png

Szybki Start RSMozy

“Szybki Start“ przeprowadzi Cię przez podstawy instalacji oraz konfiguracji klienta backupu, a także przez proces wykonania kopii i odtworzenia danych. Więcej informacji znajdziesz w Instrukcji użytkownika.

 

Instalacja

  • Ściągnij aplikację RSMozy.
  • Uruchom ściągnięty plik.
  • Kliknij “Dalej”, przeczytaj i zaakceptuj Umowę licencyjną, oraz kliknij “Dalej”.
  • (Opcjonalnie) Zmień miejsce docelowe instalacji. Kliknij „Dalej”.
  • (Opcjonalnie) Zmień nazwę katalogu w Menu Start i kliknij “Dalej”.
  • Zweryfikuj ustawienia i kliknij “Instaluj”.
  • Aby zakończyć instalację i przejść do kreatora konfiguracji, kliknij „Zakończ”.
  • Wpisz twój kod licencyjny oraz adres email w odpowiednie pola, następnie kliknij “Dalej”.
  • Wpisz twoją nazwę i hasło, potwierdź hasło poprzez ponowne wpisanie, oraz kliknij “Dalej”.
  • Wybierz metodę szyfrowania, następnie kliknij “Dalej”.
  • Wybierz dane, które chcesz zabezpieczać i kliknij “Dalej”. Ustawienia te mogą zostać zmienione później.
  • Uruchom test szybkości łącza, po skończeniu testu kliknij “Dalej”.
  • Ustaw suwakiem prędkość wykonywania kopii, następnie kliknij „Dalej”. Ustawienie to może zostać zmienione później.
  • Wybierz czy backup ma się rozpocząć natychmiast, czy później, lub przejdź do ustawień zaawansowanych, następnie kliknij „Zakończ”.

 

Konfiguracja klienta backupu

  • Kliknij podwójnie ikonkę MozyPro na pasku zadań, następnie wybierz „Ustawienia”. Po autoryzacji zostanie otwarte narzędzie konfiguracji klienta.
  • Kliknij zakładkę “Zestawy kopii”, następnie zaznacz lub odznacz zestawy danych do backupu. Aby utworzyć, edytować lub usunąć zestawy do backupu, kliknij prawym przyciskiem myszy na wybranym zestawie. Zobacz “Tworzenie oraz edytowanie zestawów do backupu” w tej instrukcji.
  • Wybierz zakładkę “System plików”, następnie zaznacz lub odznacz pliki i katalogi włączając odpowiednie dane do backupu.
  • Kliknij zakładkę “Opcje”, “Planowanie” i wybierz backup automatyczny lub zgodny z harmonogramem.
  • Kliknij zakładkę “Opcje”, określ widok i zachowanie klienta backupu. Możesz także ograniczyć wykorzystanie pasma przez aplikację, prędkość backupu oraz ustawić serwer proxy.
  • Wybierz zakładkę “Historia”, aby przejrzeć raporty z wykonania backupu.
  • Kliknij zakładkę “Przywróć” aby zainicjować odtwarzanie danych. Zobacz “Odtwarzanie danych” w tej instrukcji aby uzyskać szczegółowe informacje.
  • Kliknij “Zapisz” aby zachować twoje ustawienia i zakończyć konfigurację.

 

Tworzenie i edycja zestawów backupu
Zestawy backupu określają typy plików, które mają być zabezpieczane. Podczas instalacji, wybierasz, które zestawy mają zostać włączone do początkowego backupu. Możesz użyć modułu zaawansowanej konfiguracji w każdej chwili , aby zmienić istniejące lub stworzyć nowe zestawy.

  • Kliknij podwójnie ikonkę RSMozy na pasku zadań, następnie wybierz „Ustawienia”.
  • Wybierz zakładkę “Zestawy kopii”.
  • Zaznacz istniejące zestawy backupu jeżeli chcesz je włączyć do backupu. Pole wyboru z szarym tłem oznacza, że tylko niektóre pliki w tym zestawie będą kopiowane.
  • (Opcjonalnie) Aby stworzyć nowy zestaw, kliknij prawym klawiszem myszy na listę zestawów. Podaj nazwę, wybierz katalog który chcesz włączyć do backupu, stwórz zasady dzięki którym program automatycznie będzie wybierał rodzaje plików do zabezpieczenia. Następnie kliknij „Zapisz”.
  • Kliknij “Zapisz” aby zapisać ustawienia.

 

Ustawienia wydajności
Podczas wykonywania backupu, przesuwając suwak możesz wybierać między szybszym wykonaniem backupu a szybszym komputerem – zmniejszając zużycie procesora i pamięci przez aplikację. Aby ograniczyć wykorzystanie łącza, podczas wykonywania kopii zapasowej, otwórz zakładkę “Opcje, Wydajność” w konfiguracji klienta. Zaznacz opcję “Włącz ograniczenie przepustowości”, następnie dopasuj wykorzystanie łącza suwakiem oraz ustal kiedy ograniczenie ma obowiązywać. Możesz ustawić czas wykonywania backupu, w czasie kiedy komputer oraz łącze nie są wykorzystywane. Ustawienia te są dostępne z poziomu konfiguracji pod zakładką “Planowanie”.

 

Odzyskiwanie danych
W przypadku potrzeby odzyskania danych:

  • Kliknij prawym klawiszem myszy na ikonę RSMozy na pasku zadań, następnie wybierz „Ustawienia”, aby przejść do konfiguracji.
  • Wybierz zakładkę „Przywróć”.
  • Na lewym panelu, wybierz zestaw backupu, lub katalog z którego chcesz odzyskać dane.
  • W prawym panelu wybierz pliki do odzyskania.
  • Jeżeli chcesz zapisać odzyskane dane w innym katalogu kliknij “Przeglądaj” i wybierz docelowe miejsce.
  • Zaznacz czy pliki mają zastać zapisane pod inną nazwą lub nadpisać istniejące.
  • Kliknij “Przywróć plik” aby potwierdzić ustawienia i przywrócić dane.

 

Instrukcja dostępna jest także w formie pliku pdf - pobierz.

Szczegółowy opis działania systemu zamieszczamy tutaj.



Ramzes-OnLine
Czy wiesz, że ...

poleć stronę drukuj do góry


TYTUŁ OKNA





Czytam dane, proszę czekać...
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki dostępu lub przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce.
x